tisdag 1 april 2014

Pasta med nässelpesto och heta räkor


Snabblagat är melodin i veckorna hos oss numera, ofta blir vi sena hem från jobbet och då ska maten helst vara bordet direkt. Pasta är ofta räddningen, här med hemgjord nässelpesto och heta räkor.

Hur jag brukar göra min nässelpesto hittar du HÄR. Eftersom jag blev osäker på om jag lyckades skölja bort eventuell ohyra, förvällde jag nässlorna lite snabbt (1-2 minuter) för att vara på den säkra sidan.


Till 4 portioner behövs: 1 sats nässelpesto / 250 g frysta räkor utan skal / 0,5 dl sweetchilisås / 1 kruka basilika
Pasta enligt anvisningar på paketet

Sätt på rikligt med pastavatten och koka sedan pastan enligt anvisningarna. Tina räkorna och hacka basilikan under tiden. Blanda räkor, basilika och sweetchilisås.

Häll av pastan och blanda med pesto. Servera i djupa tallrikar tillsammans med räkorna och gärna riven parmesan.
Smaklig spis ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar